Cristin-resultat-ID: 2037500
Sist endret: 7. juli 2022, 08:39
Resultat
Rapport
2022

Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm

Bidragsytere:
  • Ingrid Holmedahl Hermstad
  • Marianne Haraldsvik
  • Thomas Dahl og
  • Ingunn Dahler Hybertsen

Utgiver/serie

Utgiver

NTNU Samfunnsforskning AS

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 96
ISBN: 978-82-7570-689-6
Open Access

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Evaluering av KS`Led skole : Skolelederutvikling mellom rammeverk og skreddersøm

Sammendrag

Denne rapporten evaluerer KS sin satsning på skolelederutvikling Led skole. Rammeverket for Led skole er utviklet av KS med et mål om lokale skreddersydde lederutviklingsprosjekter hvor skoleeier tar et større ansvar for utviklingen. KS involverte en rekke sentrale aktører i utviklingen av rammeverket, og innspill ble hentet fra ulike nettverk og forum innen sektoren. Led skole har deretter pågått siden 2018, og bakgrunnen for evalueringen er et ønske om å kunne videreutvikle Led skole i lys av erfaringer deltakerne har med opplegget.

Bidragsytere

Ingrid Holmedahl Hermstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Marianne Haraldsvik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Senter for økonomisk forskning ved NTNU Samfunnsforskning AS

Thomas Dahl

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Ingunn Dahler Hybertsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
1 - 4 av 4