Cristin-resultat-ID: 2044235
Sist endret: 5. januar 2023, 09:45
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2022

Indigenising Education and Citizenship: Perspectives on Policies and Practices from Sápmi and beyond

Bidragsytere:
  • Torjer Andreas Olsen og
  • Hilde Sollid

Utgiver/serie

Utgiver

Universitetsforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 320
ISBN: 978-82-15-05342-4

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Indigenising Education and Citizenship: Perspectives on Policies and Practices from Sápmi and beyond

Bidragsytere

Torjer Andreas Olsen

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Senter for samiske studier ved UiT Norges arktiske universitet

Hilde Sollid

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for språk og kultur ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 2 av 2

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Introducing Indigenising education and citizenship.

Olsen, Torjer Andreas; Sollid, Hilde. 2022, Universitetsforlaget. UITVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

'Not good enough for anyone?’ Managing Sámi education in the cultural interface.

Olsen, Torjer Andreas. 2022, Universitetsforlaget. UITVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

'We don't talk about Sámi versus Norwegian; we talk about us.' Local articulations of education practices in Sápmi .

Evju, Kristin. 2022, Universitetsforlaget. UITVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

It may be invisible to you but it still affects us – Extending the comprehensive view on language and writing.

Outakoski, Hanna-Máret. 2022, Universitetsforlaget. UIT, UMUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Seaibi.

Sollid, Hilde; Olsen, Torjer Andreas. 2022, Universitetsforlaget. UITFaglig kapittel
1 - 5 av 12 | Neste | Siste »