Cristin-resultat-ID: 2054114
Sist endret: 21. november 2022, 12:11
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Intercultural communication as an important element in student mobility

Bidragsytere:
  • Monica Tove Vattedal og
  • Ane Bergersen

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 84 - 102
ISBN:
  • 9788215056173

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Intercultural communication as an important element in student mobility

Sammendrag

This chapter examines pre-service teachers’ development of intercultural competence during the course Education and Sustainability with practice in Africa. The qualitative study explores pre-service teachers’ awareness of differences in verbal and nonverbal communication, critically evaluating their own values and attitudes. The results show that the pre-service teachers focus on factors such as time, position and gender in intercultural encounters, and this new insight can be valuable in Norwegian classrooms.

Bidragsytere

Monica Tove Vattedal

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Ane Bergersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Utenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse.

Klein, Jørgen; Bergersen, Ane; Larsen, Ann Sylvi. 2022, Universitetsforlaget. NTNU, HVLVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1