Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2078420
Sist endret:
22. november 2022, 15:06
Resultat
Rapport
2022
Lærerstudenters forventninger til arbeidet som profesjonelle lærere i skolen. Resultater fra en spørreundersøkelse i regi av NFR-prosjektet STEP: Partnerskap for bærekraftig overgang fra lærerutdanning til yrke. USN Skriftserien nr. 105 2022
Knut-Rune Olsen
Elise Wedde
Yngve Antonsen
Eva Bjerkholt
Gunn Gallavara
Heidi Gilberg
mfl.
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg
NVI-nivå 0
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 27
ISBN: 978-82-7206-710-5
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-82-7206-710-5
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Allmennpedagogikk
Emneord
Induction • Nyutdannede lærere • Profesjonsveiledning • Grunnskolelærerutdanning
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Lærerstudenters forventninger til arbeidet som profesjonelle lærere i skolen. Resultater fra en spørreundersøkelse i regi av NFR-prosjektet STEP: Partnerskap for bærekraftig overgang fra lærerutdanning til yrke. USN Skriftserien nr. 105 2022
Sammendrag
Lærerstudenter i det 5 året i masterbasert grunnskolelærerutdanninger i Norge. Deres forventninger til egen kompetanse og overgangen til yrke som lærer.
Bidragsytere
Bidragsytere
Knut-Rune Olsen
Forfatter
Elise Wedde
Forfatter
Yngve Antonsen
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
Eva Merete Bjerkholt
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Eva Bjerkholt
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge
Gunn Gallavara
Forfatter
1
-
5
av
12
|
Neste
|
Siste »
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Partnership for Sustainable Transition from Teacher Education to the Profession (STEP): Becoming a professional teacher
Eva Merete Bjerkholt + 9 deltakere
Universitetet i Sørøst-Norge
15 resultater
Aktivt prosjekt
1
-
1
av
1