Cristin-resultat-ID: 2078420
Sist endret: 22. november 2022, 15:06
Resultat
Rapport
2022

Lærerstudenters forventninger til arbeidet som profesjonelle lærere i skolen. Resultater fra en spørreundersøkelse i regi av NFR-prosjektet STEP: Partnerskap for bærekraftig overgang fra lærerutdanning til yrke. USN Skriftserien nr. 105 2022

Bidragsytere:
  • Knut-Rune Olsen
  • Elise Wedde
  • Yngve Antonsen
  • Eva Bjerkholt
  • Gunn Gallavara
  • Heidi Gilberg
  • mfl.

Utgiver/serie

Utgiver

Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg
NVI-nivå 0

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2022
Antall sider: 27
ISBN: 978-82-7206-710-5

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk

Emneord

Induction • Nyutdannede lærere • Profesjonsveiledning • Grunnskolelærerutdanning

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Lærerstudenters forventninger til arbeidet som profesjonelle lærere i skolen. Resultater fra en spørreundersøkelse i regi av NFR-prosjektet STEP: Partnerskap for bærekraftig overgang fra lærerutdanning til yrke. USN Skriftserien nr. 105 2022

Sammendrag

Lærerstudenter i det 5 året i masterbasert grunnskolelærerutdanninger i Norge. Deres forventninger til egen kompetanse og overgangen til yrke som lærer.

Bidragsytere

Knut-Rune Olsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Elise Wedde

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Yngve Antonsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Eva Merete Bjerkholt

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Eva Bjerkholt
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge

Gunn Gallavara

  • Tilknyttet:
    Forfatter
1 - 5 av 12 | Neste | Siste »