Cristin-resultat-ID: 2097712
Sist endret: 20. januar 2023, 13:02
NVI-rapporteringsår: 2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022

Relations between grade 1 students' number sense and nonverbal and verbal reasoning

Bidragsytere:
  • Astrid Junker og
  • Guri A. Nortvedt

Bok

Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education
ISBN:
  • 978-91-984024-6-9

Utgiver

Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF
NVI-nivå 0

Serie

Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning
ISSN 1651-3274
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Hefte: 17
Sider: 105 - 112
ISBN:
  • 978-91-984024-6-9
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Matematikk
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Relations between grade 1 students' number sense and nonverbal and verbal reasoning

Sammendrag

This study investigated relations between number sense and nonverbal and verbal reasoning in 75 Norwegian grade 1 students. Number sense was measured by a digital assessment utilising eight components of the foundational number sense (FoNS) framework in combination with reasoning measures. Analysis revealed that number sense related moderately to verbal reasoning and moderately to strongly to nonverbal reasoning. However, number sense components correlated differently to the two reasoning types. Our results support, extend, and contradict previous research, perhaps due to how number sense was operationalised and measured. We found arithmetic to be the component with the strongest correlation to both nonverbal and verbal reasoning, while estimation did not correlate significantly to any reasoning types. We discuss individual variations and the use of visual and verbal task demands, particularly number lines, to support or estimate.

Bidragsytere

Astrid Junker

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Aktiv cristin-person

Guri Nortvedt

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Guri A. Nortvedt
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education .

Nortvedt, Guri A.; Buchholtz, Nils; Fauskanger, Janne; Hähkiöniemi, Markus; Jessen, Britta Eyrich; Nilsen, Hans Kristian; Naalsund, Margrethe; Pálsdóttir, Guðbjörg; Portaankorva-Koivisto, Päivi; Radišić, Jelena mfl.. 2022, Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF. Uu, UIT, HÊ, UH, MAH, HY-HU, NMBU, UIO, KU, UIA, JyVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1