Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2131697
Sist endret:
7. mars 2023, 11:26
NVI-rapporteringsår:
2022
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2022
Modeling of Modified Vehicle Crashworthiness using a Double Compound Pendulum
Gulshan Noorsumar
Svitlana Rogovchenko
Dmitry Vysochinskiy
og
Kjell Gunnar Robbersmyr
Bok
Bok
Proceedings of the 12th International Conference on Simulation and Modeling Methodologies, Technologies and Applications
ISBN:
978-989-758-578-4
Utgiver
SciTePress
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2022
Sider: 102 - 111
ISBN:
978-989-758-578-4
Open Access
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-989-758-578-4
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/3056427
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Konstruksjonsfag
- Fagområde: Realfag og teknologi
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Modeling of Modified Vehicle Crashworthiness using a Double Compound Pendulum
Sammendrag
Vehicle crash modeling has been a challenge for researchers for several decades. Occupant injury prevention and prediction is a critical area within vehicle safety design. The modeling of material failure in structural members during a full frontal crash has been presented in this paper. This study presents a Lumped Parameter Model (LPM) with an elastic double compound pendulum replicating the impact kinematics. The model defined using Lagrangian formulation; presents a novel methodology to represent material fracture caused due to heat affected zones or welding in Ultra High Strength Steels (UHSS) in a non-linear crash event. The material fracture leads to rotation of the vehicle; presented in the form of torsional springs in the LPM developed in this study. The Simulink model has been validated with a finite element simulation and shows good correlation to predict parameters crucial to design for occupant protection in a vehicle crash.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Gulshan Noorsumar
Forfatter
ved Institutt for ingeniørvitenskap ved Universitetet i Agder
Svitlana Rogovchenko
Forfatter
ved Institutt for ingeniørvitenskap ved Universitetet i Agder
Dmitry Vysochinskiy
Forfatter
ved Institutt for ingeniørvitenskap ved Universitetet i Agder
Kjell Gunnar Robbersmyr
Forfatter
ved Institutt for ingeniørvitenskap ved Universitetet i Agder
1
-
4
av
4
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Civil and Structural research group (CS)
Rein Terje Thorstensen + 36 deltakere
Universitetet i Agder
758 resultater
Avsluttet prosjekt
TRCM
Kjell Gunnar Robbersmyr + 55 deltakere
Institutt for ingeniørvitenskap ved Universitetet i Agder
874 resultater
Aktivt prosjekt
1
-
2
av
2
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Proceedings of the 12th International Conference on Simulation and Modeling Methodologies, Technologies and Applications.
Wagner, Gerd; Werner, Frank; De Rango, Floriano. 2022, SciTePress. UNICAL, FB, OM
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1