Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2140935
Sist endret:
3. januar 2024, 13:51
NVI-rapporteringsår:
2023
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2023
Research-based teacher education in Norway – a longitudinal perspective
Joakim Caspersen
og
Jens-Christian Smeby
Tidsskrift
Tidsskrift
International Journal of Educational Research
ISSN 0883-0355
e-ISSN 1873-538X
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2023
Publisert online: 2023
Volum: 119
Hefte: 102177
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102177
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/3119157
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85153516836
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Pedagogiske fag
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Research-based teacher education in Norway – a longitudinal perspective
Sammendrag
Research has been highlighted as a key dimension in the development of teacher education quality. However, there are different understandings of how research is and should be linked to teacher educators’ competence. We examine changes in teacher educators’ attitudes towards research-based teacher education in Norway by comparing results from 2008 with those from 2021. Teacher educators’ attitudes have changed towards a more research-positive approach. The changes are to some extent related to more research-experienced staff, but the positive attitudes towards research-based teacher education seem also to be a matter of culture and teacher identity.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Joakim Caspersen
Forfatter
ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
Forfatter
ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Jens-Christian Smeby
Forfatter
ved Senter for profesjonsforskning ved OsloMet - storbyuniversitetet
1
-
2
av
2