Cristin-resultat-ID: 2165923
Sist endret: 28. november 2023, 09:22
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2023

From education policy to education practice Unpacking the nexus

Bidragsytere:
  • Tine Sophie Prøitz
  • Petter Aasen og
  • Wieland Ulrich Wermke

Utgiver/serie

Utgiver

Springer Nature
NVI-nivå 1

Serie

Policy Implications of Research in Education
ISSN 2543-0289
e-ISSN 2543-0297
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2023
Hefte: 15
Antall sider: 307
ISBN: 978-3-031-36969-8

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

From education policy to education practice Unpacking the nexus

Sammendrag

This book addresses the complex interrelations between education policy and education practice developed under new ways of governance. It illuminates the nexuses of the interrelated fields of education policy and education practice including the characteristics of these relationships. The book offers a selection of cases with varied approaches to the question of how different actors and stakeholders are situated in contemporary policy and practice nexuses. The cases presented includes theoretical and conceptual studies; historical studies; ethnographic studies; and studies combining empirical interview data and quantitative data. The book shows what constitutes the contemporary nexuses in education and discusses the need to re-consider how we in education research approach policy and practice in the interface between structure and agency for the future developments in the education policy-practice nexus.

Bidragsytere

Tine Sophie Prøitz

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge
Aktiv cristin-person

Petter Aasen

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Ledelsen, Universitetet i Sørøst-Norge ved Universitetet i Sørøst-Norge

Wieland Ulrich Wermke

  • Tilknyttet:
    Redaktør
    ved Stockholms universitet
1 - 3 av 3

Kapitler/Artikler Kapitler/Artikler

Actor Roles in Research–Practice Relationships: Equality in Policy–Practice Nexuses.

Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe. 2023, Springer Nature. USNVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Education Policy and Education Practice Nexuses.

Prøitz, Tine Sophie; Aasen, Petter; Wermke, Wieland Ulrich. 2023, Springer Nature. USN, SUVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Merging Traditions and Emerging Tensions.

Aasen, Petter; Prøitz, Tine Sophie. 2023, Springer Nature. USNVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

‘Research Use’ in Education: Conceptualising the Teaching Profession Within the Policy–Research–Practice Nexus.

Mausethagen, Sølvi; Hermansen, Hege. 2023, Springer Nature. OSLOMETVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel

Tracing Policy in Practice. Exploring the Interactional Exercise of Oral Assessment.

Wiig, Astrid Camilla. 2023, Springer Nature. USNVitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1 - 5 av 8 | Neste | Siste »