Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2165923
Sist endret:
28. november 2023, 09:22
Resultat
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
2023
From education policy to education practice Unpacking the nexus
Tine Sophie Prøitz
Petter Aasen
og
Wieland Ulrich Wermke
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Springer Nature
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Serie
Policy Implications of Research in Education
ISSN 2543-0289
e-ISSN 2543-0297
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Publiseringsår: 2023
Hefte: 15
Antall sider: 307
ISBN: 978-3-031-36969-8
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-3-031-36969-8
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
From education policy to education practice Unpacking the nexus
Sammendrag
This book addresses the complex interrelations between education policy and education practice developed under new ways of governance. It illuminates the nexuses of the interrelated fields of education policy and education practice including the characteristics of these relationships. The book offers a selection of cases with varied approaches to the question of how different actors and stakeholders are situated in contemporary policy and practice nexuses. The cases presented includes theoretical and conceptual studies; historical studies; ethnographic studies; and studies combining empirical interview data and quantitative data. The book shows what constitutes the contemporary nexuses in education and discusses the need to re-consider how we in education research approach policy and practice in the interface between structure and agency for the future developments in the education policy-practice nexus.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Tine Sophie Prøitz
Redaktør
ved Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap ved Universitetet i Sørøst-Norge
Petter Aasen
Redaktør
ved Ledelsen, Universitetet i Sørøst-Norge ved Universitetet i Sørøst-Norge
Wieland Ulrich Wermke
Redaktør
ved Stockholms universitet
1
-
3
av
3
Kapitler/Artikler
Kapitler/Artikler
Actor Roles in Research–Practice Relationships: Equality in Policy–Practice Nexuses.
Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe. 2023, Springer Nature. USN
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Education Policy and Education Practice Nexuses.
Prøitz, Tine Sophie; Aasen, Petter; Wermke, Wieland Ulrich. 2023, Springer Nature. USN, SU
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Merging Traditions and Emerging Tensions.
Aasen, Petter; Prøitz, Tine Sophie. 2023, Springer Nature. USN
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
‘Research Use’ in Education: Conceptualising the Teaching Profession Within the Policy–Research–Practice Nexus.
Mausethagen, Sølvi; Hermansen, Hege. 2023, Springer Nature. OSLOMET
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Tracing Policy in Practice. Exploring the Interactional Exercise of Oral Assessment.
Wiig, Astrid Camilla. 2023, Springer Nature. USN
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
1
-
5
av
8
|
Neste
|
Siste »