Cristin-resultat-ID: 2168833
Sist endret: 29. januar 2024, 11:08
NVI-rapporteringsår: 2023
Resultat
Vitenskapelig monografi
2023

Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter

Bidragsytere:
  • Peder Inge Furseth

Utgiver/serie

Utgiver

Cappelen Damm Akademisk
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig monografi
Publiseringsår: 2023
Antall sider: 188
ISBN: 978-82-02-70544-2

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Økonomisk-administrative fag
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter

Sammendrag

Hvordan kan bedrifter ledes slik at de skaper større verdier i en stadig mer digitalisert økonomi? INNOVASJONSEVNE OG DIGITAL TRANSFORMASJON I NORSKE BEDRIFTER gir deg nye verktøy og innsikter som kan brukes til å skape verdier på en smart, bærekraftig og ansvarlig måte. Digital transformasjon innebærer å endre bedriften slik at den skaper økt verdi for kunder og brukere gjennom nye tjenester basert på digitale teknologier. Mange bedrifter mislykkes i denne prosessen fordi de mangler innovasjonsevne, og denne evnen må bedriftene utvikle på egen hånd - den kan ikke kjøpes.I boken viser forfatteren hvordan dette kan gjøres. Forfatteren bruker resultater fra en ny studie om to konsern innen mediebransjen i Norge til å vise hvordan innovasjonsevne og digital transformasjon virker inn på verdiskapingen. Målgruppen for boken er personer med lederansvar, forskere innen ledelse, medier og innovasjon, og politikere og studenter som er opptatt av ny verdiskaping gjennom digitalisering.

Bidragsytere

Peder Inge Furseth

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI
1 - 1 av 1