Cristin-resultat-ID: 2174923
Sist endret: 14. september 2023, 08:42
Resultat
Rapport
2023

Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2

Bidragsytere:
  • Christian Wendelborg
  • Therese Marie Andrews
  • Joakim Caspersen
  • Frida Felicia Vennerød-Diesen
  • Jørgen Hammer Smedsrud
  • Jens Brandi Grøgaard
  • mfl.

Utgiver/serie

Utgiver

NTNU Samfunnsforskning AS

Om resultatet

Rapport
Publiseringsår: 2023
Antall sider: 107
ISBN: 978-82-7570-733-6
Open Access

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2

Sammendrag

Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis startet opp i 2021. Det gjorde også evalueringen av kompetanseløftet, og dette er den andre delrapporten fra evalueringen. Delrapporten omhandler særlig det vi omtaler som kompetanseløftets programteori, universitets- og høgskolesektorens rolle i kompetanseløftet og hvordan arbeidet har foregått frem til nå. Vi identifiserer også noen områder som vi mener det er særlig viktig å være oppmerksom på i det fremtidige arbeidet med kompetanseløftet og evalueringen. Rapporten er basert på intervjuer med representanter for Statsforvalteren, intervjudata fra casestudier og spørreskjemadata og rapporter fra statsforvaltere.

Bidragsytere

Christian Wendelborg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS

Therese Marie Andrews

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Velferd, arbeid og oppvekst ved Nordlandsforskning
Aktiv cristin-person

Joakim Caspersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Mangfold og inkludering ved NTNU Samfunnsforskning AS
Aktiv cristin-person

Frida Felicia Vennerød-Diesen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
Aktiv cristin-person

Jørgen Smedsrud

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Jørgen Hammer Smedsrud
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning
1 - 5 av 9 | Neste | Siste »