Cristin-resultat-ID: 2175349
Sist endret: 7. desember 2023, 11:26
NVI-rapporteringsår: 2023
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023

A Criticism of Proposed Levels of Autonomy for MASS

Bidragsytere:
  • Ørnulf Jan Rødseth og
  • Lars Andreas Lien Wennersberg

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2023
Sider: 2854 - 2860
ISBN:
  • 978-981-18-8071-1

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Marin teknologi

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Tverrfaglig teknologi
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

A Criticism of Proposed Levels of Autonomy for MASS

Sammendrag

Levels of Autonomy (LOA) is a popular subject in both scientific and regulatory literature. This applies to many different types of autonomous systems, but here we will focus on "Maritime Autonomous Surface Ship" (MASS). LOA is often looked at as a scale on which one can measure autonomy, as if it is a gradually emerging property of a system. We will argue that it is more useful to look at autonomy as a binary concept, it is either present or it is not. There are differences in what functions the autonomy covers and under what conditions autonomy can be used safely, but that is not something that can easily be measured on a numeric scale.

Bidragsytere

Ørnulf Jan Rødseth

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norsk Forum for Autonome Skip

Lars Andreas Lien Wennersberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Energi og transport ved SINTEF Ocean
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

ESREL 2023 - Proceedings of the 33rd European Safety and Reliability Conference : The Future of Safety in the Reconnected World, 3 – 7 September 2023, University of Southampton, United Kingdom.

Brito, Mario P.; Aven, Terje; Baraldi, Piero; Cepin, Marko; Zio, Enrico. 2023, Research Publishing Services. UIT, UISVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1