Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2176651
Sist endret:
19. september 2023, 15:33
Resultat
Rapport
2021
Akseptable tiltak for mer effektive og miljøvennlige arbeidsreiser i store byområder
Susanne T. Dale Nordbakke
Petter Christiansen
Øystein Engebretsen
Berit Grue
Erik Bjørnson Lunke
og
Julie Runde Krogstad
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Transportøkonomisk institutt
Finn i kanalregisteret
Serie
TØI-rapport
ISSN 0808-1190
e-ISSN 2535-5104
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2021
Hefte: 1843/2021
Antall sider: 97
ISBN: 978-82-480-2382-1
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-82-480-2382-1
Klassifisering
Klassifisering
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: Tverrfaglig samfunnsforskning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Akseptable tiltak for mer effektive og miljøvennlige arbeidsreiser i store byområder
Sammendrag
Reisetid, parkeringsmulighet ved arbeidsplassen og (arbeidsplass)tetthet er viktige faktorer som påvirker transportmiddelvalg på arbeidsreisen. På kort sikt er innføring av parkeringsavgift på arbeidsplasser og forbedring av reisetiden på kollektivtransporten tiltak som i kombinasjon kan redusere bilbruk på arbeidsreiser. Analysene støtter også opp under betydningen av mer langsiktige tiltak som endret arealbruk. Økt bruk av hjemmekontor har betydelig potensiale for å redusere antall arbeidsreiser med bil.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Susanne Therese Dale Nordbakke
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Susanne T. Dale Nordbakke
Forfatter
ved Reisevaner og mobilitet ved Transportøkonomisk institutt
Petter Christiansen
Forfatter
ved Reisevaner og mobilitet ved Transportøkonomisk institutt
Øystein Engebretsen
Forfatter
ved Regional utvikling og reiseliv ved Transportøkonomisk institutt
Berit Grue
Forfatter
ved Transportmodeller ved Transportøkonomisk institutt
Erik Bjørnson Lunke
Forfatter
ved Reisevaner og mobilitet ved Transportøkonomisk institutt
1
-
5
av
6
|
Neste
|
Siste »