Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2182463
Sist endret:
5. februar 2024, 20:48
NVI-rapporteringsår:
2023
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2023
The Road to a Low Emission Society: Costs of Interacting Climate Regulations
Brita Bye
Kevin R. Kaushal
Orvika Rosnes
Karen Turner
og
Hidemichi Yonezawa
Tidsskrift
Tidsskrift
Environmental and Resource Economics
ISSN 0924-6460
e-ISSN 1573-1502
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2023
Open Access
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1007/s10640-023-00804-3
Institusjonsarkiv
hdl.handle.net/11250/3097501
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85171264644
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
The Road to a Low Emission Society: Costs of Interacting Climate Regulations
Sammendrag
Transportation is one of the main contributors to greenhouse gas emissions. Climate regulations on transportation are often a mix of sector-specific regulations and economy-wide measures (such as emission pricing). In this paper we consider how different and partly overlapping climate regulations interact and what are the effects on economic welfare, abatement costs and emissions? Our focus is on Norway, a nation where high taxation of conventional fossil-fuelled cars has paved the floor for another pillar of climate policies: promotion of electric vehicles (EVs) in private transport. Our contribution to the literature is two-fold. First, we analyse the costs and impacts of the partly overlapping climate regulations in transportation—the cap on domestic non-ETS emissions and the goal of all new cars for private households being EVs—focussing on the outcome in 2030. Second, we respond to a gap in the literature through a methodological development in economy-wide computable general equilibrium (CGE) approaches for climate policy by introducing EV technologies as an explicit transport equipment choice for private households. We find that, for the case of Norway, combining a specific EV target with policy to cap emissions through a uniform carbon price more than doubles the welfare costs.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Brita Bye
Forfatter
ved Forskningsavdelingen, Miljø-, ressurs- og innovasjonsøkonomi ved Statistisk sentralbyrå
Kevin Raj Kaushal
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Kevin R. Kaushal
Forfatter
ved Forskningsavdelingen, Miljø-, ressurs- og innovasjonsøkonomi ved Statistisk sentralbyrå
Orvika Rosnes
Forfatter
ved Vista Analyse AS
Karen Turner
Forfatter
ved University of Strathclyde
Hidemichi Yonezawa
Forfatter
ved Forskningsavdelingen, Miljø-, ressurs- og innovasjonsøkonomi ved Statistisk sentralbyrå
1
-
5
av
5