Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2190442
Sist endret:
31. oktober 2023, 11:56
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2023
Different Feedback Strategies When Using Oral Corrective Feedback: What is Meaningful Feedback?
Michel Alexandre Cabot
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: SKOLU-2023 Skandinavisk konferens för lärare och lärarutbildare i språk
Sted: Uppsala
Dato fra:
26. oktober 2023
Dato til:
27. oktober 2023
Arrangør:
Arrangørnavn: Uppsala Universitet
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2023
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Different Feedback Strategies When Using Oral Corrective Feedback: What is Meaningful Feedback?
Sammendrag
Michel Alexandre Cabot, Høgskulen på Vestlandet Different feedback strategies when using oral corrective feedback: What is meaningful feedback? Teachers in foreign or second language have distinctive views on (oral) feedback and thus follow recommendations such as best practice recommendations (e.g. Ferris, 2014) and taxonomies on feedback types and modes (e.g. Ellis, 2009; Lyster & Ranta, 1997) to varying degrees. Yet, all teachers want to provide feedback that is meaningful to their students. How can teachers provide meaningful oral feedback? I will start my talk by illustrating the power of formative feedback and addressing the confusing terminology in the research field. I will continue by deconstructing seven essential dichotomies in relation to oral feedback. I will conclude the talk by presenting examples of meaningful practices and suggesting different definitions of meaningful feedback. A core issue in my keynote is that feedback only becomes meaningful when it is used, not only by pupils but also by teachers.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Michel Alexandre Cabot
Forfatter
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1
-
1
av
1
Tilknyttede prosjekter
Tilknyttede prosjekter
Rehearsing Teaching Professionally in Teacher Education (RetProTE) – Building Purposeful Teaching Repertoires to Bridge Theory and Practice in Teacher Education
Vigdis Vangsnes + 6 deltakere
Høgskulen på Vestlandet
45 resultater
Avsluttet prosjekt
1
-
1
av
1