Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2193586
Sist endret:
7. november 2023, 23:48
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2019
A product to gamify other products; implementing gamification in existing software
Adam Palmquist
Bok
Bok
2019 11th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games)
ISBN:
978-1-7281-4540-2
Utgiver
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2019
ISBN:
978-1-7281-4540-2
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1109/VS-Games.2019.8864535
ORIA
Søk i ORIA med 978-1-7281-4540-2
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Datateknologi • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi
Emneord
Digital teknologi • Dataspill • Gamification
Fagfelt (NPI)
Fagfelt: IKT
- Fagområde: Realfag og teknologi
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
A product to gamify other products; implementing gamification in existing software
Sammendrag
Gamification is the incorporation of game elements in non-game contexts. Gamified products are created by including gamification as part of the original product design. However, how is it to implement gamification in already existing products? This paper investigates gamification designers' and developers' attitudes and opinions on implementing gamification for already existing software products. The data consist of interviews with a team of gamification developers and designers. This study shows that the practice of designing gamification for already existing software products differs from designing gamified software products from the beginning. This outcome indicates that there might be a need for a separation between “traditional” gamification - designing gamified software products from the beginning - and what can be referred to as generic gamification applied in existing software products.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Adam Palmquist
Forfatter
ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
2019 11th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games).
Liarokapis, Fotis. 2019, IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers).
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1