Cristin-resultat-ID: 2209478
Sist endret: 22. februar 2024, 13:16
NVI-rapporteringsår: 2023
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023

Improving learning for children with intellectual disabilities with a focus on visual functioning

Bidragsytere:
  • Gunvor Birkeland Wilhelmsen
  • Marion Felder og
  • Jacquline Massawe

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2023
Sider: 262 - 281
ISBN:
  • 978-82-15-05790-3
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Sosialforskning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Improving learning for children with intellectual disabilities with a focus on visual functioning

Sammendrag

Children with intellectual disabilities more frequently exhibit problems in vision than children without these disabilities. Assessment and treatment pose challenges to the eye health system. In this chapter the authors argue that assessment and intervention of visual problems in children with intellectual disabilities also should take place in a school setting. A theoretical framework and case illustration will be presented, followed by a discussion which sets out the implications for learning and development.

Bidragsytere

Gunvor Birkeland Wilhelmsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag ved Høgskulen på Vestlandet

Marion Felder

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Hochschule Koblenz

Jacquline Massawe

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Tanzania
1 - 3 av 3

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Change agents : an interprofessional book about children with disabilities in Tanzania and Norway.

Sæbjørnsen, Siv Elin Nord; Makuu, Mariana Josephat; Ødegård, Atle. 2023, Universitetsforlaget. HIM, NORDLFORSK, OUTVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1