Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
2221868
Sist endret:
8. februar 2024, 14:34
NVI-rapporteringsår:
2024
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2024
Teacher experiences under COVID-19 pandemic school reopening periods: A window of opportunity for adapted education
Sabreen Selvik
og
Marte Karoline Herrebrøden
Tidsskrift
Tidsskrift
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies
ISSN 0742-051X
e-ISSN 1879-2480
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2024
Publisert online: 2024
Volum: 139
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104445
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-85181819033
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Allmennlærerutdanning
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Teacher experiences under COVID-19 pandemic school reopening periods: A window of opportunity for adapted education
Sammendrag
The COVID-19 pandemic obliged schools worldwide to make structural changes in response to the epidemiological situations in their countries. New national transmission control measures (TCMs) at schools were continuously announced to ensure pupil health. This study investigates how TCMs influenced the teaching and learning environment for pupils with special educational needs (SEN) at Norwegian schools during reopening periods. Data was gathered through eight in-depth interviews with teachers and coded thematically. It was analyzed using self-determination theory and adapted education. Despite the difficulties caused by TCM, teachers reported positive teaching and learning opportunities for pupils with SEN.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Sabreen Selvik
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanninger og språk ved Høgskolen i Østfold
Forfatter
ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved OsloMet - storbyuniversitetet
Marte Karoline Herrebrøden
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanninger og språk ved Høgskolen i Østfold
1
-
2
av
2