Cristin-resultat-ID: 2224648
Sist endret: 17. januar 2024, 21:12
NVI-rapporteringsår: 2023
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2023

Blurring the Lines through Arts-Based Dialogues: A Question of Play?

Bidragsytere:
  • Ola Buan Øien
  • Andreas van dijk
  • Rosemary Kate Martin
  • Sveinung Næss
  • Ninni Anita Rotmo Olsen
  • Laila Grendahl
  • mfl.

Bok

Explorative Perspectives in Music and Education
ISBN:
  • 978-82-02-82630-7

Utgiver

Cappelen Damm Akademisk
NVI-nivå 1

Serie

MusPed:Research
ISSN 2703-7843
e-ISSN 2703-7843
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2023
Hefte: 6
Sider: 105 - 116
ISBN:
  • 978-82-02-82630-7
Open Access

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Blurring the Lines through Arts-Based Dialogues: A Question of Play?

Sammendrag

This study is about blurring lines and boundaries, observing conversations and practices as well as thinking and being in our artistically inspired research, teaching and learning practices. Our agenda is to embrace the uncertain and murky spaces of making art in academic contexts. The study addresses the following research question: How might a collective playful and performative dialogue create a space to blur the boundaries between art, science and pedagogy? This contribution takes an arts-based approach to exploring the research question. The method is operationalised in the form of an arts-based dialogue played out through a live improvised performance at the intersec- tion of the research paradigms, arts and roles within which we are all positioned. The video article is a multi-camera production of an improvised artistic performance led by a voiceover that dra- maturgically ties the study together. The raw material consists of three 20-minute recordings of an improvised performance in which we participate in a multimodal dialogue. In addition, short por- trait interviews with each of the participants are presented during the video to further illuminate our different perspectives. The main findings of this study are fruitful insights at the intersection of performative, pedagogical, and research practices. We explore how this approach can contribute to developing new understandings of what arts-based dialogue, playful research, and the blurring of our lives as artists, students, teachers, and researchers can potentially achieve.

Bidragsytere

Ola Buan Øien

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet

Andreas van dijk

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
Aktiv cristin-person

Rosemary Kate Martin

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet

Sveinung Næss

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet

Ninni Anita Rotmo Olsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 5 av 11 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Explorative Perspectives in Music and Education.

Øien, Ola Buan; Kolaas, Solveig Salthammer; Duch, Michael Francis; Angelo, Elin. 2023, Cappelen Damm Akademisk. NORD, NTNUVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1