Cristin-resultat-ID: 2259557
Sist endret: 5. mai 2024, 10:25
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2024

First-graders know L2 English vocabulary – viewing, gaming, YouTube

Bidragsytere:
  • Pia Sundqvist
  • Henrik Gyllstad
  • Elke Peters
  • Ulrikke Rindal
  • Gustaf B. Skar og
  • Nasrin Ulfat

Presentasjon

Navn på arrangementet: #YouthMediaLife 2024
Sted: Vienna
Dato fra: 25. mars 2024
Dato til: 28. mars 2024

Arrangør:

Arrangørnavn: University of Vienna

Om resultatet

Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2024

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

First-graders know L2 English vocabulary – viewing, gaming, YouTube

Sammendrag

This presentation uncovers the relation between very young second/foreign language learners’ English vocabulary knowledge and extramural English (EE, Sundqvist, 2009). Research has shown that music, gaming, and TV are important EE sources (Puimège & Peters, 2019) and indicated gender-related differences for EE and vocabulary (Hannibal Jensen, 2017). Data were collected from 60 1st-graders (aged 5–6) in Norway: learner and parental questionnaires, and a shortened (k=31) Picture Vocabulary Size Test (Anthony & Nation, 2017). Results-wise, participants knew on average 12.32 words (SD=5.13). Gamers scored higher than non-gamers; no gender-related EE or vocabulary differences were found. The presentation ends with a glimpse of SYLT-VOC, a test for young learners.

Bidragsytere

Pia Sundqvist

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Henrik Gyllstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Lunds universitet

Elke Peters

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved KU Leuven
Aktiv cristin-person

Ulrikke Rindal

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Gustaf B. Skar

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »