Cristin-resultat-ID: 2264555
Sist endret: 25. april 2024, 14:51
NVI-rapporteringsår: 2024
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2024

Transformative partnerships with university schools

Bidragsytere:
  • Ida Katrine Riksaasen Hatlevik
  • Tone Malmstedt Eriksen
  • Tove Seiness Hunskaar
  • Annfrid Rosøy Steele
  • Astrid Unhjem og
  • Gørill Warvik Vedeler

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2024
Sider: 155 - 169
ISBN:
  • 9781032693798
Open Access

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag

Emneord

Partnerskap • Lærerutdanning

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: Pedagogikk og utdanning
- Fagområde: Samfunnsvitenskap

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Transformative partnerships with university schools

Sammendrag

The establishment of transformative partnerships between a teacher education (TE) institution and a few selected “university schools” is widely recognized as a strategy to ensure the ongoing quality development of TE programs and to increase research-based development in schools. The University of Oslo and UiT The Arctic University of Norway were the first TE institutions in Norway to establish these kinds of close and committed partnerships with university schools, and they now have over 10 years of experience. In this chapter, we describe the institutions’ model for transformative partnerships with university schools and highlight important findings from research on various activities that have emerged from this collaboration. The findings indicate that in transformative partnerships where participants collaborate on the management, development, and implementation of TE and on research and development (R&D) in schools, university schools can influence the quality of TE programs. As such, university schools can make research in TE more relevant for themselves and can provide information about on-campus TE activities. Having close connections between schools and campuses also helps to ensure that student teachers will perceive the content of on-campus teaching as being relevant for their future professional practice as schoolteachers.

Bidragsytere

Ida Katrine Riksaasen Hatlevik

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Tone Malmstedt Eriksen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
Aktiv cristin-person

Tove Seiness Hunskaar

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo

Annfrid Rosøy Steele

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet

Astrid Unhjem

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Transforming University-based Teacher Education through Innovation A Norwegian Response to Research Literacy, Integration and Technology.

Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Jakhelln, Rachel Elise; Jorde, Doris. 2024, Routledge. UIT, UIOVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1