Cristin-resultat-ID: 2279260
Sist endret: 27. juni 2024, 09:58
NVI-rapporteringsår: 2024
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2024

Reading instruction for students with intellectual disabilities who require augmentative and alternative communication: A multiple single case study with baseline, posttest, follow-up, and maintenance

Bidragsytere:
  • Line Britt Ulriksen
  • Marthe Bilet-Mossige
  • Hugo Cogo Moreira
  • Roald A Øien og
  • Anders Nordahl-Hansen

Tidsskrift

Research in Developmental Disabilities
ISSN 0891-4222
e-ISSN 1873-3379
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2024
Publisert online: 2024
Trykket: 2024
Volum: 151
Open Access

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Reading instruction for students with intellectual disabilities who require augmentative and alternative communication: A multiple single case study with baseline, posttest, follow-up, and maintenance

Sammendrag

The purpose of the current study was to examine whether seven children, aged 6–10 years, with intellectual disabilities who require augmentative and alternative communication, could acquire phonological awareness and reading skills by using a reading material that is based on research on the evidence-based reading program Accessible literacy learning. The effect of the measures has been examined using a multiple single-case design with baseline, posttest, follow-up, and maintenance. All the teachers were trained to deliver the reading intervention in the students’ familiar place at school. The results indicated that students with intellectual disabilities who require augmentative and alternative communication could acquire phonological awareness and decoding by working systematically with reading material based on evidence-based strategies.

Bidragsytere

Line Britt Ulriksen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, IKT og læring ved Høgskolen i Østfold

Marthe Bilet-Mossige

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, IKT og læring ved Høgskolen i Østfold

Hugo Cogo Moreira

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, IKT og læring ved Høgskolen i Østfold

Roald Andreas Øien

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Roald A Øien
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Yale School of Medicine - Yale Cancer Center (YCC)
Aktiv cristin-person

Anders Johan Nordahl-Hansen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anders Nordahl-Hansen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk, IKT og læring ved Høgskolen i Østfold
1 - 5 av 5