Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
323967
Sist endret:
21. januar 2015, 15:27
Resultat
Rapport
2005
Efficiency potential and efficiency variation in Norwegian lower secondary schools
Lars-Erik Borge
og
Linn Renée Naper
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
Institutt for samfunnsøkonomi, NTNU
Serie
Working Paper Series at Department of Economics, NTNU
ISSN 1503-299X
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2005
Hefte: 15/2005, ISSN 1503-299X
Antall sider: 27
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Efficiency potential and efficiency variation in Norwegian lower secondary schools
Sammendrag
The paper performs an efficiency analysis of the lower secondary school sector in Norway. The efficiency potential is calculated to 14 percent based on a DEA analysis with grades in core subjects (adjusted for student characteristics and family background) as outputs. The analysis of the determinants of efficiency indicates that a high level of municipal revenue, a high degree of party fragmentation, and a high share of socialists in the local council are associated with low educational efficiency. The negative effects of the share of socialists and party fragmentation seem to reflect both higher resource use and lower student performance.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Lars-Erik Borge
Forfatter
ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Linn Renée Naper
Forfatter
ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
2
av
2