Cristin-resultat-ID: 372257
Sist endret: 1. februar 2008, 13:52
NVI-rapporteringsår: 2007
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2007

Vurdering som et motivasjonsfremmende redskap for læring

Bidragsytere:
  • Kari Smith

Tidsskrift

Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052
e-ISSN 1504-2987
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2007
Hefte: 2
Sider: 100 - 106

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Allmennpedagogikk

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Vurdering som et motivasjonsfremmende redskap for læring

Sammendrag

Dette innlegget er et bidrag til diskusjonen rundt vurderingens funksjon i læringsprosessen, og det tar spesielt for seg motivasjonens rolle og lærerens ansvar for å ivareta elevenes motivasjon for læring. Målet for alle lærere er å støtte elevenes læring og løfte kunnskapsnivået. Uten motivasjon blir dette vanskelig og det er min mening at vurderingsformer som fokuserer på fremtidig læring, og ikke bare på læringsproduktet frem til et visst tidspunkt, er et motivasjonsfremmende redskap for læring.

Bidragsytere

Kari Smith

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Avdeling for utdanning og helse ved Universitetet i Bergen
1 - 1 av 1