Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
372257
Sist endret:
1. februar 2008, 13:52
NVI-rapporteringsår:
2007
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2007
Vurdering som et motivasjonsfremmende redskap for læring
Kari Smith
Tidsskrift
Tidsskrift
Norsk pedagogisk tidsskrift
ISSN 0029-2052
e-ISSN 1504-2987
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2007
Hefte: 2
Sider: 100 - 106
Klassifisering
Klassifisering
Vitenskapsdisipliner
Allmennpedagogikk
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk
Tittel
Vurdering som et motivasjonsfremmende redskap for læring
Sammendrag
Dette innlegget er et bidrag til diskusjonen rundt vurderingens funksjon i læringsprosessen, og det tar spesielt for seg motivasjonens rolle og lærerens ansvar for å ivareta elevenes motivasjon for læring. Målet for alle lærere er å støtte elevenes læring og løfte kunnskapsnivået. Uten motivasjon blir dette vanskelig og det er min mening at vurderingsformer som fokuserer på fremtidig læring, og ikke bare på læringsproduktet frem til et visst tidspunkt, er et motivasjonsfremmende redskap for læring.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Kari Smith
Forfatter
ved Avdeling for utdanning og helse ved Universitetet i Bergen
1
-
1
av
1