Cristin-resultat-ID: 372760
Sist endret: 2. mai 2007, 14:18
NVI-rapporteringsår: 2007
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2007

Software Engineering Students meet Interdisciplinary Project work and Art

Bidragsytere:
  • Letizia Jaccheri og
  • Guttorm Sindre

Tidsskrift

Information Visualisation
ISSN 1550-6037
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2007

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Software Engineering Students meet Interdisciplinary Project work and Art

Sammendrag

Do software engineering students need inter- disciplinary skills? Do students learn different things from an interdisciplinary project work than from software development projects? How can a specific interdisciplinary project course be orga- nized? This paper provides reflections about these questions, based on the experience gained through running a project-based interdisciplinary course thrice. This course is part of the master degree education at the NTNU, Trondheim, Norway. Stu- dents taking the course work in teams of five, of- ten coming from study programs of quite different disciplines. There is no predefined project assign- ment, instead the teacher has only described an open-ended theme, within which different student teams then define their own project assignment. The paper provides some reflections and lessons learned that can be exploited for designing simi- lar interdisciplinary team project courses in other universities.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Maria Letizia Jaccheri

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Letizia Jaccheri
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Guttorm Sindre

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2