Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
377220
Sist endret:
20. januar 2015, 14:03
NVI-rapporteringsår:
2007
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2007
Building on Bourdieu: A sociological grasp of public relations
Øyvind Ihlen
Tidsskrift
Tidsskrift
Public Relations Review
ISSN 0363-8111
e-ISSN 1873-4537
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2007
Volum: 33
Hefte: 3
Sider: 269 - 274
Lenker
Lenker
original online (doi)
https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2007.05.005
Importkilder
Importkilder
Scopus-ID: 2-s2.0-34547431173
Isi-ID: 000249268600005
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Building on Bourdieu: A sociological grasp of public relations
Sammendrag
Bourdieu sees actors as struggling and competing to position themselves in so-called fields with the help of different forms of symbolic and material resources (capital). Here it is argued that public relations assist organizations in struggle for such positions, and a typology of different resource types is developed. By extending the sociology of Bourdieu to analyze public relations a more realistic perspective of the practice can be achieved.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Øyvind Ihlen
Forfatter
ved Institutt for medier og kommunikasjon ved Universitetet i Oslo
1
-
1
av
1