Cristin-resultat-ID: 410443
Sist endret: 21. oktober 2013, 12:12
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2000

A Demonstrator Bumper System Based on Aluminium Foam Filled Crash Boxes

Bidragsytere:
  • Arve Grønsund Hanssen
  • Lorenzo Lorenzi
  • Karl Kristian Berger
  • Magnus Langseth og
  • Odd Sture Hopperstad

Tidsskrift

International Journal of Crashworthiness
ISSN 1358-8265
e-ISSN 1754-2111
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2000
Volum: 5
Hefte: 4
Sider: 381 - 392

Importkilder

Bibsys-ID: r01001071

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

A Demonstrator Bumper System Based on Aluminium Foam Filled Crash Boxes

Sammendrag

A demonstrator car bumper system consisting of a transversal cross beam connected to two square columns with aluminium foam filler has been designed and experimentally subjected to dynamic loading conditions. The objective of the foam filled crash boxes was to absorb the kinetic energy involved in the crash. Using a drop hammer rig, the bumper system was subjected to two different loading conditions, namely a non-symmetric 40% load overlap as well as to a full contact impact. The foam filled crash boxes showed average forces within ±10% of that predicted by using existing design formulas. In addition, the non-linear, explicit finite element code LS-DYNA was applied in order to simulate the complete crushing process. Compared to the scatter in the experimental results, the numerical simulations were able to predict the whole crushing of the bumper system with acceptable accuracy.

Bidragsytere

Arve Grønsund Hanssen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for konstruksjonsteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Lorenzo Lorenzi

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Karl Kristian Berger

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Magnus Langseth

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for konstruksjonsteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Odd Sture Hopperstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for konstruksjonsteknikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 5 av 5