Cristin-resultat-ID: 414048
Sist endret: 21. oktober 2013, 12:12
Resultat
Vitenskapelig artikkel
1998

Group learning in medical education

Bidragsytere:
  • E. Bach-Gansmo
  • Are Holen
  • A. Tjolsen
  • L.S. Wilhelmsen og
  • H. Stalsberg

Tidsskrift

Tidsskrift for Den norske legeforening
ISSN 0029-2001
e-ISSN 0807-7096
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 1998
Volum: 118
Hefte: 6
Sider: 916 - 920
Open Access

Importkilder

Bibsys-ID: r99011421

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Group learning in medical education

Sammendrag

The implementation of group learning in medical education puts specia l demands on the participants, but also offers pedagogical benefits, wich may conducive to the efficient leaning of facts, skills and atti tudes. The group makes it possible to verify or modify the learned ma terial, which is an important part of preparing for a careeer as a do ctor. Students develop a dependence on others when solving problems i n the groups, whereas as clinicians they are often alone when confron ted with problems demanding quick dicisions. In this article we discu ss some of the pedagogical principles involved in group learning and make suggestions on how to apply them to learning based on problem so lving and other forms of groups learning in the medical curriculum.

Bidragsytere

Edvin Bach-Gansmo

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som E. Bach-Gansmo
  • Tilknyttet:
    Forfatter

Are Holen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

A. Tjolsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter

L.S. Wilhelmsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter

Helge Stalsberg

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som H. Stalsberg
  • Tilknyttet:
    Forfatter
1 - 5 av 5