Cristin-resultat-ID: 51984
Sist endret: 20. januar 2008, 17:43
NVI-rapporteringsår: 2007
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2007

Level of Detail for Physically Based Fire

Bidragsytere:
  • Odd Erik Gundersen og
  • Lars Tangvald

Bok

Theory and Practice of Computer Graphics 2007
ISBN:
  • 978-3-905673-63-0

Utgiver

Eurographics - European Association for Computer Graphics
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2007
Sider: 213 - 220
ISBN:
  • 978-3-905673-63-0

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Simulering, visualisering, signalbehandling, bildeanalyse

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Level of Detail for Physically Based Fire

Sammendrag

In this paper, we propose a framework for implementing level of detail for a physically based fire rendering running on the GPU. The physics of the fire is simulated using a fluid solver and combustion modelling, and the fire is visualised using a particle system. Our preliminary results indicate that by adjusting the simulation domain and particle system, performance can be increased without noticeably degrading the fire visually when it is far from the camera.

Bidragsytere

Odd Erik Gundersen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Lars Tangvald

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kjemi ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Theory and Practice of Computer Graphics 2007.

Lim, Ik Soo; Duce, David. 2007, Eurographics - European Association for Computer Graphics. BANGOR, OBUVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1