Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
52103
Sist endret:
27. november 2007, 10:16
NVI-rapporteringsår:
2007
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2007
How mobile technology promotes effective learning
Astrid Margrethe Sølvberg
Marit Rismark
Alex Strømme
og
Leif Martin Hokstad
Bok
Bok
Proceedings of the 10th IASTED International Conference on Computers and Advanced Technology in Education, October 8-10, Beijing, China
ISBN:
978-0-88986-699-7
Utgiver
ACTA Press
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2007
Sider: 475 - 480
ISBN:
978-0-88986-699-7
Lenker
Lenker
ORIA
Søk i ORIA med 978-0-88986-699-7
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
How mobile technology promotes effective learning
Sammendrag
In this paper we present findings from a study of students' use of mobile technology in a biology course at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU). A main issue was to determine how mobile technology may work as a mediating tool to bring about shared focus of attention (intersubjectivity) ahead of lectures to promote effective learning. The arrangements allowed the students to use mobile phones or PCs to reach learning material at the universities LMS. Short videos of upcoming lectures presented main themes and some key elements for the students to look into. These learning arrangements paved the way for intersubjectivity at different levels. At a basic level, students were provided with ‘shared focus of attention’ and ‘communication expectations’. A higher level of intersubjectivity was brought about by a ‘preparation focus’. The preparation focus provided starting cues and selection cues. This enabled students to move smoothly through the preparation phase with intersubjectivity about how to prepare and what subject matters to concentrate on. In this way the basic concept ‘intersubjectivity’ functioned as an analytical tool in the search for knowledge about how the use of technology may promote effective learning.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Astrid Margrethe Sølvberg
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Marit Rismark
Forfatter
ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
John Alexander Strømme
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Alex Strømme
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Leif Martin Hokstad
Forfatter
ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1
-
4
av
4
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Proceedings of the 10th IASTED International Conference on Computers and Advanced Technology in Education, October 8-10, Beijing, China.
Uskov, Vladimir. 2007, ACTA Press.
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1
-
1
av
1