Cristin-resultat-ID: 52103
Sist endret: 27. november 2007, 10:16
NVI-rapporteringsår: 2007
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2007

How mobile technology promotes effective learning

Bidragsytere:
  • Astrid Margrethe Sølvberg
  • Marit Rismark
  • Alex Strømme og
  • Leif Martin Hokstad

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2007
Sider: 475 - 480
ISBN:
  • 978-0-88986-699-7

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

How mobile technology promotes effective learning

Sammendrag

In this paper we present findings from a study of students' use of mobile technology in a biology course at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU). A main issue was to determine how mobile technology may work as a mediating tool to bring about shared focus of attention (intersubjectivity) ahead of lectures to promote effective learning. The arrangements allowed the students to use mobile phones or PCs to reach learning material at the universities LMS. Short videos of upcoming lectures presented main themes and some key elements for the students to look into. These learning arrangements paved the way for intersubjectivity at different levels. At a basic level, students were provided with ‘shared focus of attention’ and ‘communication expectations’. A higher level of intersubjectivity was brought about by a ‘preparation focus’. The preparation focus provided starting cues and selection cues. This enabled students to move smoothly through the preparation phase with intersubjectivity about how to prepare and what subject matters to concentrate on. In this way the basic concept ‘intersubjectivity’ functioned as an analytical tool in the search for knowledge about how the use of technology may promote effective learning.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Astrid Margrethe Sølvberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Marit Rismark

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for pedagogikk og livslang læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

John Alexander Strømme

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Alex Strømme
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Leif Martin Hokstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 4 av 4

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1