Cristin-resultat-ID: 523941
Sist endret: 14. januar 2011, 10:30
Resultat
Annet
2010

Cauchy Power Azimuth Spectrum for Clustered Radio Propagation MIMO Channel Model

Bidragsytere:
  • Xin Li og
  • Torbjörn Ekman

Bok

Vehicular Technology Conference Fall (VTC 2010-Fall), 2010 IEEE 72nd
ISBN:
  • 978-1-4244-3573-9

Utgiver

IEEE Press
NVI-nivå 1

Serie

IEEE Vehicular Technology Conference (VTC)
ISSN 1090-3038
e-ISSN 2577-2465
NVI-nivå 1

Om resultatet

Annet
Publiseringsår: 2010
Hefte: 72
ISBN:
  • 978-1-4244-3573-9

Klassifisering

Fagfelt (NPI)

Fagfelt: IKT
- Fagområde: Realfag og teknologi

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Cauchy Power Azimuth Spectrum for Clustered Radio Propagation MIMO Channel Model

Sammendrag

This paper presents a state-space based simulation model for multiple-input and multiple-output (MIMO) channels with spatio-temporal channel correlations due to clustered radio propagation. The scattering clusters are modeled as two-dimensional Cauchy (TDCA) clusters. This renders the joint probability density function (PDF) of angle of arrival (AOA) and angle of departure (AOD) that can be approximated as the product of two Cauchy angular power distributions. Thus, the spatio-temporal correlation can be approximated as the product of an autoregressive order one (AR1) model and the corresponding spatial antenna correlation. A state-space model is employed to the temporal dynamics of the MIMO channels. The contribution of the cluster to each antenna is a state in this model. A correlated innovation process adjusts the correlation between antennas. This renders the appropriate spatio-temporal channel correlation in the simulated channels.

Bidragsytere

Xin Li

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for elektroniske systemer ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Nils Torbjörn Ekman

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Torbjörn Ekman
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for elektroniske systemer ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Vehicular Technology Conference Fall (VTC 2010-Fall), 2010 IEEE 72nd.

N., N.. 2010, IEEE Press. Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1