Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
618531
Sist endret:
30. mai 2017, 10:55
Resultat
Poster
2001
Vi skriver revy: erfaringer fra en skrivesituasjon som for eleven avviker fra "den vanlige"
Anne-Lise Wie
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: Forskningsdagene 2001, Høgskolen i Nesna
Sted: Nesna
Dato fra:
8. september 2001
Dato til:
8. september 2001
Om resultatet
Om resultatet
Poster
Publiseringsår: 2001
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r02020370
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Vi skriver revy: erfaringer fra en skrivesituasjon som for eleven avviker fra "den vanlige"
Sammendrag
Elevene i tiendeklasse ved Nesna skole skulle skrive en revy som har premiere 17. mai. Dette er annerledes enn den vanlige skolestilskrivinga med lærer som mottaker. Et av mine spørsmål er: Hvordan forholder elevene seg til teksten når resultatet skal evalueres slik en revy skal, av publikum og presse?I prosessorientert skriving er det med å kunne gi og motta respons viktig. For de fleste elever er dette vanskelig. De har et eiendomsforhold til teksten som gjør at de forsvarer den, når de skal motta respons. Et annet av mine spørsmål blir: Hva slags forhold har elevene til sine tekster som skal brukes i revyen?
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Anne Lise Wie
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anne-Lise Wie
Forfatter
ved Nord universitet
1
-
1
av
1