Cristin-resultat-ID: 618531
Sist endret: 30. mai 2017, 10:55
Resultat
Poster
2001

Vi skriver revy: erfaringer fra en skrivesituasjon som for eleven avviker fra "den vanlige"

Bidragsytere:
  • Anne-Lise Wie

Presentasjon

Navn på arrangementet: Forskningsdagene 2001, Høgskolen i Nesna
Sted: Nesna
Dato fra: 8. september 2001
Dato til: 8. september 2001

Om resultatet

Poster
Publiseringsår: 2001

Importkilder

ForskDok-ID: r02020370

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Vi skriver revy: erfaringer fra en skrivesituasjon som for eleven avviker fra "den vanlige"

Sammendrag

Elevene i tiendeklasse ved Nesna skole skulle skrive en revy som har premiere 17. mai. Dette er annerledes enn den vanlige skolestilskrivinga med lærer som mottaker. Et av mine spørsmål er: Hvordan forholder elevene seg til teksten når resultatet skal evalueres slik en revy skal, av publikum og presse?I prosessorientert skriving er det med å kunne gi og motta respons viktig. For de fleste elever er dette vanskelig. De har et eiendomsforhold til teksten som gjør at de forsvarer den, når de skal motta respons. Et annet av mine spørsmål blir: Hva slags forhold har elevene til sine tekster som skal brukes i revyen?

Bidragsytere

Anne Lise Wie

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anne-Lise Wie
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet
1 - 1 av 1