Cristin-resultat-ID: 618654
Sist endret: 30. mai 2017, 11:00
Resultat
Fagartikkel
2003

Vi skriver revy!

Bidragsytere:
  • Anne-Lise Wie

Tidsskrift

Norsklæreren
ISSN 0332-7264
NVI-nivå 1

Om resultatet

Fagartikkel
Publiseringsår: 2003
Hefte: 1
Sider: 55 - 58

Importkilder

ForskDok-ID: r03012227

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Vi skriver revy!

Sammendrag

Elevene i tiendeklasse ved Nesna skole skal skrive en revy som har premiere 17. mai. Dette er annerledes enn den vanlige skolestilskrivinga med lærer som mottaker. Et av mine spørsmål er: Hvordan forholder elevene seg til teksten når resultatet skal evalueres slik en revy skal, av publikum og presse? I prosessorientert skriving er det med å kunne gi og motta respons viktig. For de fleste elever er dette vanskelig. De har et eiendomsforhold til teksten som gjør at de forsvarer den, når de skal motta respons. Et annet av mine spørsmål blir: Hva slags forhold har elevene til sine tekster som skal brukes i revyen?

Bidragsytere

Anne Lise Wie

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anne-Lise Wie
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet
1 - 1 av 1