Cristin-resultat-ID: 619561
Sist endret: 30. mai 2017, 11:01
NVI-rapporteringsår: 2008
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2008

Teacher's attitude to science education and implications for their teaching of science in school

Bidragsytere:
  • Atle Ivar Olsen
  • Frode H. Henanger
  • Tom Klepaker
  • Bjørn Sture Pedersen
  • Wenche Sørmo og
  • Johannes Tveita

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2008
Sider: 585 - 589
ISBN:
  • 978-605-5829-16-2

Importkilder

ForskDok-ID: r08021815

Klassifisering

Emneord

Læring • Vitenskap • Utdanning • Education

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Teacher's attitude to science education and implications for their teaching of science in school

Sammendrag

Nesna University College has been giving spezialized courses in science for teacher students since 1978. To find out moe about some of these students experiences as science teachers, we developed a questionnaire and send it out to 220 former students who have specialized in science in Nesna University College after 1990. Our main goal with this study was to find out to what extent our teachers had identity as science teachers and if they used the various teaching methods that we focus on in our teaching, e.g. active learning methods based on a constructive view of learning. The preliminary results show that the former students like to teach science and that they to some extent feel more identity as science teachers than identity to other subjects they teach. They also seem to focus their teaching more on active learning methods and experiments, but this seems to be most pronounced in primary school than in lower secondary.

Bidragsytere

Atle Ivar Olsen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet

Frode Hermann Henanger

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Frode H. Henanger
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet

Tom Olav Klepaker

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Tom Klepaker
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet

Bjørn Sture Hagedal Pedersen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Bjørn Sture Pedersen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet

Wenche Sørmo

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Nord universitet
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1