Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
623675
Sist endret:
30. mai 2017, 11:00
Resultat
Rapport
2006
Rapport om studiestøttesystem ved NVU Forum for Studiestøttesystemgruppen
Kristin Ran Choi Hinna
Morten Lindeland
Svend Andreas Horgen
Anne Wally Ryan
Karsten Tillerli
og
Arne Langøen
Utgiver/serie
Utgiver/serie
Utgiver
NVU
Om resultatet
Om resultatet
Rapport
Publiseringsår: 2006
Antall sider: 50
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r07001140
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
IKT
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Rapport om studiestøttesystem ved NVU Forum for Studiestøttesystemgruppen
Sammendrag
Forum for studiestøttesystem i Nettverksuniversitetet er nytt av året, og ble startet studieåret 05-06. Det har vært deltakelse fra alle de seks medlemsinstitusjonene i Nettverksuniversitetet. Studiestøttesystem (SSS) er det begrepet vi har valgt å bruke på LMS systemer som vi omtaler i denne rapporten. De seks medlemsinstitusjonene i Nettverksuniversitetet har alle innført ett av to SSS, enten it?s learning eller Classfronter. Vi har valgt å presentere dem i denne rapporten. Ved innføring av SSS har man organisert det slik at det finnes superbrukere/ressurspersoner ved de ulike avdelingene. Disse server avdelingens studenter og faglige tilsatte med hensyn til kursing og support. Det ved universitetet og høgskolene er en overordnet IKT ansvarlig som har ansvar for implementering og videreutvikling av SSS. Alle nytilsatte faglærere og nye studenter får noe opplæring ved studiestart. Dette varierer i omfang og organisering. Opplæringen går ut på å kunne beherske SSS på en ?teknisk? måte. Man har i liten grad vektlagt den pedagogiske gevinsten ved innføring av et SSS i utdanningene. Organiseringen av selve SSS er også noe varierende, og vi viser her hvordan de ulike institusjonene gjør det. Det forventes at man skal kunne bruke SSS på en kreativ pedagogisk måte. Hvilke verktøy kan støtte opp om kreativ nettepedagogikk? Hvilket handlingsrom klarer man å skape? Vi vil her vise noen av de aktivitetene som finnes ved den enkelte institusjon med tanke på pedagogisk bruk av SSS/IKT. Utfordringer videre er: * Å fremvise gode pedagogiske eksempler på bruken av SSS gjennom video, interaktivt, bilder og med utdypende tekster til. Hensikten med dette er å vise ?virkelige? situasjoner som kan være av en eksemplarisk art. * Å få en oversikt over den reelle bruken av SSS. Hensikten med dette er å se på om den faktiske bruker står i samsvar med intensjoner og bruk av ressurser.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Kristin Ran Choi Hinna
Forfatter
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
Morten Lindeland
Forfatter
ved Universitetet i Agder
Svend Andreas Horgen
Forfatter
ved Institutt for datateknologi og informatikk ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Anne Wally Falch Ryan
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Anne Wally Ryan
Forfatter
ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
Karsten Tillerli
Forfatter
ved Stab ved Universitetet i Stavanger
1
-
5
av
6
|
Neste
|
Siste »