Cristin-resultat-ID: 625740
Sist endret: 17. august 2011, 09:53
NVI-rapporteringsår: 2009
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2009

Mathematics between society and the individual

Bidragsytere:
  • Frode Olav Haara
  • Kari Smith
  • Christoph Kirfel og
  • Ingvild M. Stedøy

Bok

Nordic Research in Mathematics Education
ISBN:
  • 978-90-8790-781-5

Utgiver

Brill|Sense
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2009
Sider: 353 - 357
ISBN:
  • 978-90-8790-781-5

Importkilder

ForskDok-ID: r09012949

Klassifisering

Emneord

Samfunn • Matematikk

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mathematics between society and the individual

Sammendrag

A major developmental factor regarding our society is that the society is getting more and more complex, and in this society each individual experience that the individual freedom and the possibilities to realise his/her own dreams and projects are increasing. The school and the teacher are involved in this development, and there is a strong discussion on how this involvement is and ought to be. On one hand the school and the teacher are put forward as a possible counterweight against increased registration of intolerance, individualism and social exclusion, and in time as ambassadors for a growing realisation of a situation where the individual needs the surrounding community. On the other hand one can say that today school is not able to cope with the challenges which influence the juveniles (cultural and educational) projects. One can also see how patterns of dependability, traditions and moral conventionalism have been broken or torn down, and replaced by extended freedom for each and everyone. At the NORMA 08 - conference this was the subject of a Theme Group Discussion, a discussion which as been summed up in the present article.

Bidragsytere

Frode Olav Haara

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

Kari Smith

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Universitetet i Bergen

Johann Christoph Kirfel

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Christoph Kirfel
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet

Ingvild M. Stedøy

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 4 av 4

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Nordic Research in Mathematics Education.

Winsløw, Carl. 2009, Brill|Sense. KUVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1