Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
649242
Sist endret:
12. januar 2015, 15:46
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2008
Introduction. Untilled Soil: What are the contested qualities in teacher education research which are relevant for education today?
Marit Honerød Hoveid
og
James C. Conroy
Tidsskrift
Tidsskrift
European Educational Research Journal
ISSN 1474-9041
e-ISSN 1474-9041
NVI-nivå 2
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2008
Volum: 7
Hefte: 4
Sider: 451 - 458
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r09000518
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Forskning • Education
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Introduction. Untilled Soil: What are the contested qualities in teacher education research which are relevant for education today?
Sammendrag
This is an introduction in a special issue of EERJ (European Educational Research Journal) where we have acted as guest editors. In this introduction we problematize some aspects of teacher education research as a relatively new research field in an era where both the EU and national governments put a lot of pressure on educating quality teachers. The special issue consists of eight articles, both larger scale and small scale research sampling some of the diverse area of teacher education research.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Marit Honerød Hoveid
Forfatter
ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved UiT Norges arktiske universitet
James C. Conroy
Forfatter
ved University of Glasgow
1
-
2
av
2