Cristin-resultat-ID: 655945
Sist endret: 30. mai 2017, 11:08
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2006

Hvordan måle egnethet ved digitale læringsplattformer?

Bidragsytere:
  • Hugo Nordseth

Bok

Kunnskap til begjær - et utvalg nordtrøndersk forskning

Utgiver

Sekreteriatet for Forskningsdagene 2006 i Nord-Trøndelag/Høgskolen i N

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2006
Sider: 52 - 62

Importkilder

ForskDok-ID: r07001334

Klassifisering

Emneord

Læring • Pedagogikk • Samarbeidslæring

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Hvordan måle egnethet ved digitale læringsplattformer?

Sammendrag

Digitale læringsplattformer som er it-verktøy for å støtte læringsaktiviteter og administrasjon av den, brukes nå av alle universiteter og høgskoler i Norge. Egnethet kan vurderes ut fra pedagogisk merverdi, økt læring og administrativ nytte. Utfordringene når det gjelder egnethet synes å være at man bare i liten grad utnytter de pedagogiske mulighetene som ligger i de digitale læringsplattformene. Dette er delvis et spørsmål om pedagogisk repertoar og læringsplattformenes brukervennlighet og funksjonalitet.

Bidragsytere

Hugo Nordseth

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1