Cristin-resultat-ID: 656062
Sist endret: 30. mai 2017, 11:07
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2007

"Ansvar for egen læring" i norsk skole

Bidragsytere:
  • Kitt Lyngsnes

Tidsskrift

FoU i praksis
ISSN 1504-6893
e-ISSN 1890-6990
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2007
Volum: 1
Hefte: 1
Sider: 45 - 59
Open Access

Importkilder

ForskDok-ID: r07011174

Klassifisering

Emneord

Læring

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

"Ansvar for egen læring" i norsk skole

Sammendrag

Artikkelen tar utgangspunkt i vår tids fokus på læring og den som skal lære. Prosjektet artikkelen omhandler stiller spørsmål om hvordan "ansvar for egen læring" (AFEL) oppfattes og realiseres i videregående skole. Gjennom en kvalitativ datainnsamling gjennom et skoleår, framkommer to rasjonaliteter knyttet til begrepene "individ-AFEL" og "yrkes-AFEL". De representerer ulike verdi- og normsystemer og ulike elev- og lærerroller framtrer i de to.

Bidragsytere

Kitt Margaret Lyngsnes

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Kitt Lyngsnes
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 1 av 1