Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
656092
Sist endret:
30. mai 2017, 11:09
Resultat
Vitenskapelig foredrag
2007
Teaching Gender by Reflection in Action - a dialogue betweeen practice and theory
Berit Verstad
og
Cathrine Thorhus
Presentasjon
Presentasjon
Navn på arrangementet: Gender, Work & Organization. 5th International Interdisiplinary Conference
Sted: Manchester
Dato fra:
27. juni 2007
Dato til:
29. juni 2007
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig foredrag
Publiseringsår: 2007
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r07012702
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Refleksjon • Undervisning / pedagogikk • Gender
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
Teaching Gender by Reflection in Action - a dialogue betweeen practice and theory
Sammendrag
Students are generally fascinated by the opportunities that different theoretical perspectives offer to cast light on cross sections of an organization's reality. However, when it comes to gender many students find the perspectives provoking. The paper suggests using a semi-structured questionnaire as a staring point for teaching management students organizational theory in a gender perspective. The purpose of the questionnaire is to prepare the students individually to reflect over the gender issue in quite concrete terms when they answer the questionnaire and argue for the chosen alternative. The data are prepared for a collective interpretation and reflection among studetns in the classroom. The basis is made for further theoretical reflection connected to the question: Why is it necessary to gender organizational theory and analysis?
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Berit Synnøve Verstad
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Berit Verstad
Forfatter
ved Nord universitet
Cathrine Thorhus
Forfatter
ved Nord universitet
1
-
2
av
2