Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
656185
Sist endret:
30. mai 2017, 11:11
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2007
Den læreren jeg vil bli : ferske lærerstudenters refleksjoner over framtidig yrkesutøvelse
Kitt Lyngsnes
Bok
Bok
Kunnskap i bruk : nordtrøndersk forskning i utvalg
Utgiver
Høgskolen i Nord-Trøndelag
NVI-nivå 0
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2007
Sider: 30 - 41
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r07016078
Klassifisering
Klassifisering
Emneord
Refleksjon • Lærerutdanning
Beskrivelse
Beskrivelse
Norsk, bokmål
Tittel
Den læreren jeg vil bli : ferske lærerstudenters refleksjoner over framtidig yrkesutøvelse
Sammendrag
Refleksjon over egen tenking og praksis står sentralt i lærerutdanning i vår tid, og med de senere års utbredelse av mappevurdering har studentenes produksjon av såkalte refleksjonsskriv, refleksjonsnotater m.m. økt kraftig. I denne artikkelen rettes søkelyset mot ferske lærerstudenters refleksjoner over hva slags lærer de vil bli. Hva slags forestillinger om framtidig yrkesutøvelse møter lærerstudenter utdanningen med, og hvordan besvarer de en oppgave der de settes til å reflektere? Materialet for studien er ?refleksjonsnotater? studentene skriver i starten av allmennlærerstudiet.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Kitt Margaret Lyngsnes
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Kitt Lyngsnes
Forfatter
ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1
-
1
av
1
Resultatet er en del av
Resultatet er en del av
Kunnskap i bruk : nordtrøndersk forskning i utvalg.
2007, Høgskolen i Nord-Trøndelag.
Rapport
1
-
1
av
1