Cristin-resultat-ID: 656185
Sist endret: 30. mai 2017, 11:11
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2007

Den læreren jeg vil bli : ferske lærerstudenters refleksjoner over framtidig yrkesutøvelse

Bidragsytere:
  • Kitt Lyngsnes

Bok

Kunnskap i bruk : nordtrøndersk forskning i utvalg

Utgiver

Høgskolen i Nord-Trøndelag
NVI-nivå 0

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2007
Sider: 30 - 41

Importkilder

ForskDok-ID: r07016078

Klassifisering

Emneord

Refleksjon • Lærerutdanning

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Den læreren jeg vil bli : ferske lærerstudenters refleksjoner over framtidig yrkesutøvelse

Sammendrag

Refleksjon over egen tenking og praksis står sentralt i lærerutdanning i vår tid, og med de senere års utbredelse av mappevurdering har studentenes produksjon av såkalte refleksjonsskriv, refleksjonsnotater m.m. økt kraftig. I denne artikkelen rettes søkelyset mot ferske lærerstudenters refleksjoner over hva slags lærer de vil bli. Hva slags forestillinger om framtidig yrkesutøvelse møter lærerstudenter utdanningen med, og hvordan besvarer de en oppgave der de settes til å reflektere? Materialet for studien er ?refleksjonsnotater? studentene skriver i starten av allmennlærerstudiet.

Bidragsytere

Kitt Margaret Lyngsnes

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Kitt Lyngsnes
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Kunnskap i bruk : nordtrøndersk forskning i utvalg.

2007, Høgskolen i Nord-Trøndelag. Rapport
1 - 1 av 1