Info
Meny
English
Logg inn
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Søk etter prosjekter, resultater og personer
Historikk
Cristin-resultat-ID:
679615
Sist endret:
30. mai 2017, 18:54
NVI-rapporteringsår:
2008
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2008
The Effects of Cultural Distance, Free Trade Agreements, and Protectionism on Perceived Export Barriers
Tor Korneliussen
og
Jörg Blasius
Tidsskrift
Tidsskrift
Journal of Global Marketing
ISSN 0891-1762
e-ISSN 1528-6975
NVI-nivå 1
Finn i kanalregisteret
Om resultatet
Om resultatet
Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2008
Volum: 21
Hefte: 3
Sider: 217 - 230
Importkilder
Importkilder
ForskDok-ID: r08017597
Beskrivelse
Beskrivelse
Engelsk
Tittel
The Effects of Cultural Distance, Free Trade Agreements, and Protectionism on Perceived Export Barriers
Sammendrag
This article addresses the questions as to whether cultural distance, a free trade agreement with a trade bloc as well as protectionism have an impact on perceived external export barriers. The evaluation of a mail survey of chief executive officers from 459 Norwegian com¬panies shows that protectionism has a strong significant effect on the level of perceived external export barriers. The cultural distance to the export markets has only a small effect, while the free trade agreement with the European Union has no effect.
Vis
fullstendig beskrivelse
Bidragsytere
Bidragsytere
Tor Agnar Korneliussen
Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Tor Korneliussen
Forfatter
ved Handelshøgskolen ved Nord universitet
Jörg Blasius
Forfatter
ved Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
1
-
2
av
2