Cristin-resultat-ID: 680273
Sist endret: 30. mai 2017, 18:54
NVI-rapporteringsår: 2009
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2009

The effect of ad value, ad placement and ad execution on the perceived intrusiveness of web advertisements

Bidragsytere:
  • Liu Ying
  • Tor Korneliussen og
  • Kjell Grønhaug

Tidsskrift

International Journal of Advertising: the review of marketing communications
ISSN 0265-0487
e-ISSN 1759-3948
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2009
Volum: 28
Hefte: 4
Sider: 623 - 638

Importkilder

Isi-ID: 000270427700003
Isi-ID: 2,70428E+11

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The effect of ad value, ad placement and ad execution on the perceived intrusiveness of web advertisements

Sammendrag

This study addresses factors in advertising that lead to interstitial ads being perceived as intrusive. Eight theory-driven hypotheses were derived and tested. The results indicate that the perception of intrusiveness of ads can be controlled by aspects of ad value, ad placement and ad execution.

Bidragsytere

Liu Ying

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Handelshøgskolen ved Nord universitet

Tor Agnar Korneliussen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Tor Korneliussen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Handelshøgskolen ved Nord universitet

Kjell Grønhaug

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for strategi og ledelse ved Norges Handelshøyskole
1 - 3 av 3