Cristin-resultat-ID: 680613
Sist endret: 30. mai 2017, 11:41
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2010

Den faglige delen av samtalen

Bidragsytere:
  • May Line Tverbakk

Bok

Elevsamtalen En metodebok for lærere
ISBN:
  • 9788278416235

Utgiver

Pedlex Norsk Skoleinformasjon
NVI-nivå 0

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2010
Sider: 5
ISBN:
  • 9788278416235

Importkilder

ForskDok-ID: r10013139

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Den faglige delen av samtalen

Sammendrag

Et mål med den faglige delen av samtalen, er at eleven skal reflektere over egen læringsprosess. Denne type refleksjon ses på som en suksessfaktor i alt læringsarbeid. Eleven skal øve seg på å samtale om egen læringsprosess, reflektere over hva det betyr å ha lært noe, hva som er lært og hva som ikke er lært. Eleven skal også veiledes i å se hva han eller hun skal kunne for å komme videre i læringsprosessen, og på denne måten få et perspektiv på eget læringsarbeid. Denne måten å reflektere på, bør innarbeides allerede fra 1.trinn. På den måten kan eleven gradvis selvreguleres, og kan videreføre denne formen for refleksjon etter hvert som fagkravene i skolen øker.

Bidragsytere

May Line Rotvik Tverbakk

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som May Line Tverbakk
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Elevsamtalen En metodebok for lærere.

Limstrand, Kirsten. 2010, Pedlex Norsk Skoleinformasjon. NORDFagbok
1 - 1 av 1