Cristin-resultat-ID: 680708
Sist endret: 30. mai 2017, 11:37
NVI-rapporteringsår: 2010
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2010

Fagutvikling i dialog mellom praksis, undervisning og forskning

Bidragsytere:
  • Catrine Torbjørnsen Halås og
  • Asgeir Solstad

Bok

Modernisering i barnevernet : ideologi, kontekst og kompetanse
ISBN:
  • 978-82-15-01174-5

Utgiver

Universitetsforlaget
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2010
Sider: 20
ISBN:
  • 978-82-15-01174-5

Importkilder

ForskDok-ID: r10016386

Klassifisering

Emneord

Barnevern

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Fagutvikling i dialog mellom praksis, undervisning og forskning

Sammendrag

I dette kapitlet drøftes fagutvikling som et samarbeidsprosjekt mellom praksisfeltet, undervisning og forskning. Alle tre arenaer er viktig, nettopp for å kunne skape den type refleksjon som fører til fagutvikling. Faglig refleksjon i praksis, uten innspill fra de andre feltene, kan jo i sin verste konsekvens føre til en konservering av praksisfeltet.

Bidragsytere

Aktiv cristin-person

Catrine Torbjørnsen Halås

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag ved Nord universitet
Aktiv cristin-person

Asgeir Solstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord universitet
1 - 2 av 2

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

Modernisering i barnevernet : ideologi, kontekst og kompetanse.

Lichtwarck, Willy; Clifford, Graham. 2010, Universitetsforlaget. NORD, NTNU, NORDLFORSKVitenskapelig antologi/Konferanseserie
1 - 1 av 1