Cristin-resultat-ID: 694343
Sist endret: 18. oktober 2016, 11:19
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2004

Sport Broadcasting: How to Maximize the Raiting Figures

Bidragsytere:
  • Harry Arne Solberg og
  • Randi Hammervold

Tidsskrift

TIC. Trends in communication
ISSN 1383-8857
e-ISSN 1542-7439
NVI-nivå 1

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2004
Volum: 12
Hefte: &3
Sider: 83 - 100

Importkilder

ForskDok-ID: r04015411

Klassifisering

Emneord

Regresjon • Rettigheter • Schedulering

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Sport Broadcasting: How to Maximize the Raiting Figures

Sammendrag

This article analyzed how the profile of the teams and quality of the matches influence the rating figures during the broadcasting of live soccer matches. It confirmed that national teams (Rosenborg in this case) are especially popular, butalso that other teams can be extremely popular (Manchester United and Liverpool in this case) - independent of the viewers geographical origin.

Bidragsytere

Harry Arne Solberg

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NTNU Handelshøyskolen ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Randi Hammervold

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved NTNU Handelshøyskolen ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 2 av 2