Cristin-resultat-ID: 696185
Sist endret: 18. oktober 2016, 11:19
NVI-rapporteringsår: 2006
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2006

Digital kompetanse som literacy? - Refleksjoner over ungdomsskolelevers multimodale tekster

Bidragsytere:
  • Carl Fredrik Dons

Tidsskrift

Digital kompetanse
ISSN 0809-6724
e-ISSN 0809-7143
NVI-nivå 0

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2006
Volum: 1
Hefte: 1
Sider: 58 - 70

Importkilder

ForskDok-ID: r07003200

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Digital kompetanse som literacy? - Refleksjoner over ungdomsskolelevers multimodale tekster

Sammendrag

In this Article I will discus some problems connected to digital competence as literacy. Dealing with experiences from a case study in secondary school, I want to focus on the complexity of using the concept digital competence in the knowledge society. Media convergence, multimodality and literacy are keywords for such complexity. I will argue for the necessity that if we should develop students digital competence in schools, we must include their experiences from media convergence, focusing on their multimodal texts and multi literacies.

Bidragsytere

Carl Fredrik Dons

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 1 av 1