Cristin-resultat-ID: 699497
Sist endret: 18. oktober 2016, 11:19
Resultat
Vitenskapelig artikkel
1998

Mentoring the Teaching of Multiplication: a case study [1]

Bidragsytere:
  • Vivi L. Nilssen
  • Sigrun Gudmundsdottir og
  • Vibeke Wangsmo-Cappelen

Tidsskrift

European Journal of Teacher Education
ISSN 0261-9768
e-ISSN 1469-5928
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 1998
Volum: 21
Hefte: 1
Sider: 29 - 45

Importkilder

ForskDok-ID: r99002305

Klassifisering

Emneord

Lærerutdanning

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Mentoring the Teaching of Multiplication: a case study [1]

Sammendrag

The paper describes a mentoring process from a socio-historical psych ology perspective. This type of mentoring involves the interaction be tween the mentor and student teacher about specific events from the s tudent teacher´s own teaching practice within the "Zone of Proximal D evlopment".

Bidragsytere

Vivi Lisbeth Nilssen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Vivi L. Nilssen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Sigrun Gudmundsdottir

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Vibeke Wangsmo-Cappelen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
1 - 3 av 3