Cristin-resultat-ID: 741621
Sist endret: 28. november 2017, 10:16
Resultat
Vitenskapelig artikkel
1998

The role of a dynamic model - informer or distractor?

Bidragsytere:
  • Olav Bjarne Lysklett
  • John (HTA) Whiting
  • Jan Hoff
  • Geir Arild Espnes og
  • Rolf P. Ingvaldsen

Tidsskrift

?

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 1998
Volum: 5
Hefte: No.1
Sider: 12 - 24

Importkilder

ForskDok-ID: r99012849

Klassifisering

Emneord

Læring

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

The role of a dynamic model - informer or distractor?

Sammendrag

This study examines the role of a dynamic model in the acquisition of a slalom ski-type skill. It addresses the question whether the dynam ic model provider of information, of the geometrical or topological k ind, or acts as a distractor taking the observer's attention away fro m the performance i.e. acting as a secondary task, forcing the learne r into an intrinsic learning mode. A four condition design was used, with N=10 female students per condition. In Condition 1. a dynamic (v ideo) model of an expert performer was available to the learner provi ding both geometrical and topological information. Condition 2 emplo yed the same (video) model as in Condition 1, the body of the model b eing occluded so that only the movement of the platform of the appara tus was visible i.e., only geometrical information available. Cond ition 3 required observation of an irrelevant cartoon. The control group (4) were left entirely to discovery learning. The dependent v ariables were the amplitude and frequency of the movement of the ski- apparatus platform on which the subjects were required to stand, and the phase lag between the position of the platform vis-à-vis the cent re of the apparatus at the

Bidragsytere

Olav Bjarne Lysklett

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for idrett, kosthald og naturfag ved Høgskulen på Vestlandet

John (HTA) Whiting

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Jan Hoff

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

Geir Arild Espnes

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet

Rolf Petter Ingvaldsen

Bidragsyterens navn vises på dette resultatet som Rolf P. Ingvaldsen
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 5 av 5