Cristin-resultat-ID: 75152
Sist endret: 5. desember 2000, 09:52
Resultat
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
2000

Norge i utakt? : En systematisering av forholdet mellom skole og religion i Europa

Bidragsytere:
  • Heid Leganger-Krogstad

Bok

Om resultatet

Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Publiseringsår: 2000
Sider: 123 - 156
ISBN:
  • 82-519-1610-0

Importkilder

ForskDok-ID: 43770

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Norge i utakt? : En systematisering av forholdet mellom skole og religion i Europa

Sammendrag

Det stilles spørsmål ved den allmenne oppfatning at alle land i Europa, Norge inkludert, beveger seg i retning av en sterkere sekularisering. Hvordan møter skolen i Europa utfordringen fra en økende pluralisering? De ulike landenes måte å organisere religion på systematiseres ved å registrere ulike nivåer: religionsbaserte skolesystem, religionsbaserte skoler, religion som et fag og ingen religionsundervisning. En søker å fastslå hvilke didaktiske tilnærmingsmåter som dominerer i europeisk sammenheng.

Bidragsytere

Heid Leganger-Krogstad

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo
1 - 1 av 1

Resultatet er en del av Resultatet er en del av

1 - 1 av 1