Cristin-resultat-ID: 782697
Sist endret: 5. juli 2011, 12:05
NVI-rapporteringsår: 2010
Resultat
Vitenskapelig artikkel
2010

Minding the gap: Applying a service marketing model into government policy communications

Bidragsytere:
  • Dave Gelders
  • Øyvind Ihlen og
  • David Gelders

Tidsskrift

Government Information Quarterly: an international journal of information technology management, policies, and practices
ISSN 0740-624X
e-ISSN 1872-9517
NVI-nivå 2

Om resultatet

Vitenskapelig artikkel
Publiseringsår: 2010
Volum: 27
Hefte: 1
Sider: 34 - 40

Importkilder

Isi-ID: 000272687600005
Scopus-ID: 2-s2.0-70549091178

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Minding the gap: Applying a service marketing model into government policy communications

Sammendrag

Abstract: In order to bolster the emerging but still underdeveloped conceptualization of public communication over potential policies, we apply a framework primarily used in business service marketing to improve service quality (?gap analysis?). We argue that this model has strong heuristic qualities that can alert practitioners who are interested in improving communication regarding potential policies. While we recognize problems implementing the model, we suggest some ways that both practitioners and the public ameliorate the identified issues. Seeing communication about potential policies as a crucial part of the political process, we argue that such efforts have democratic merit. [

Bidragsytere

Dave Gelders

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved UC Leuven-Limburg

Øyvind Ihlen

  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI
  • Tilknyttet:
    Forfatter
    ved Institutt for organisasjon, ledelse, styring ved Høgskolen i Innlandet

David Gelders

  • Tilknyttet:
    Forfatter
1 - 3 av 3